Pressemeddelelse / OBBC lukker ned

12-03-2020

Odense den 12. marts 2020 kl. 19.00

Kære medlemmer

Situationen omkring udbredelsen af coronavirus ændrer sig næsten fra time til time, og OBBC´s bestyrelse har derfor taget det, vi mener er en ansvarlig beslutning. Vi lukker centret i foreløbig 14 dage og dermed udviser OBBC også samfundsansvar i lighed med resten af Danmark. Beslutningen er taget efter et ekstraordinært bestyrelsesmøde, her torsdag aften, og det er en enig bestyrelse, der støtter op om beslutningen.

Lukning af OBBC træder i kraft fra 22:00 torsdag aften, og du vil derfor møde en låst hoveddør, hvis du ikke når at læse denne besked. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakt centret på mail kontakt@obbc.dk og du vil blive besvaret efter bedste evne. Personalet er sendt hjem for at mindske risikoen for spredning, men der vil være et nødberedskab i centret, til at hjælpe med spørgsmål og andet forefaldende arbejde.

OBBC har igennem snart 40 år formidlet livsglæde igennem styrketræning og fitness til store dele af den odenseanske befolkning, og i positivt samspil med samfundet omkring os. Vi mener med denne beslutning at vi alle i OBBC, er med til at give lidt af den anerkendelse og opbakning, vi nyder i lokalsamfundet, tilbage. Vi håber på alle medlemmers fulde opbakning til denne beslutning.

Du opfordres til at holde dig orienteret via Facebook og vores hjemmeside, hvor vi løbende vil sende nyt til dig om vores situation.

Med venlig hilsen Bestyrelsen for OBBC

Fortsættes… opdateret igen d. 23/3-2020

Nyhedsbrev fra bestyrelsen til alle medlemmer af OBBC
Mandag den 23. marts 2020

Kære medlemmer
Torsdag den 12. marts går over i historien som en mærkedag, for da besluttede bestyrelsen at lukke ned for træning i OBBC, som et af de første fitnesscentre i Odense. Senere fulgte andre centre med og onsdag den 18. marts kom så meldingen om, at ALLE fitnesscentre skulle lukke for at bekæmpe Coronavirussen.
Beslutningen om at lukke en forening for flere tusind glade medlemmer, var bestemt ikke nem, -men det var en enig bestyrelse der stod bag. Vi tog beslutningen af hensyn til medlemmernes sikkerhed, -og med den viden/risiko, at det kan komme til at koste foreningen penge – rigtig mange penge.
Store fitnesskæder er muligvis velpolstrede og har en kapitalfond bag sig, hvorimod en forening som OBBC, der lige har rejst sig igen, er meget afhængig af loyale medlemmer – ISÆR i denne tid. Bestyrelsen vil derfor opfordre til ikke at pause eller stoppe jeres medlemskab, da det kan betyde en verden til forskel for OBBC, dog med al respekt for den økonomiske situation, man kan være stillet i på hjemmefronten her under nedlukningen af Danmark
Som det ser ud nu, kan vi forhåbentlig nøjes med 14 dages lukning, og det svarer til en udgift pr. medlem på kr. 100 – 130. Det er ikke særlig meget for den enkelte, men rigtig meget for foreningen. Vi har i rigtig mange år levet højt på loyale og trofaste medlemmer, så vi håber på at komme igennem Coronakrisen med skindet på næsen, men også med en viden om, at det kan gå stærkt inden for fitness-verdenen.
Bestyrelsen er i tæt kontakt med hinanden og sammen med daglig ledelse følger vi udviklingen tæt, – og skulle der ske ændringer indenfor branchen, vil du være den første til at få besked.
I den mellemliggende periode vil den gæve centerchef Peter og hans fantastiske personale sørge for træningsprogrammer og andre aktiviteter, så ventetiden ikke bliver for lang og I fortsat kan holde formen intakt.
Den samlede bestyrelse vil ønske dig alt det bedste, og håber at se dig til en forhåbentlig snarlig åbning, for vi har en unik forening, som DU med dit medlemskab er med til at præge og påvirke.
Vi opfordrer til at følge med på foreningens Facebookside, hvor der jævnligt kommer nyheder og historier op. Er du ikke medlem af gruppen, kan du bruge dette Link
Lad os stå sammen og holde afstand, så vi alle kommer igennem Coronakrisen hurtigt, og kan vende tilbage til vores dejlige forening.

På bestyrelsens vegne

Formand Winnie Wolf